EN SÅN DAG IGÅR!

Igår var en sån dag som allting går lite fel, allt tar lite extra tid och man känner frustrationen kryper fram, mer och mer. Tappar tålamodet, barnen känner stressen och blir, ja finns det ord? Mera krävande, jobbigare, trotsigare?! .. Ja en sån dag, när ingenting tycks blir gå rätt!

Men hur som helst spenderade vi förmiddagen på öppna förskolan, hade våra små roliga stunder där i allafall, även fast allt kändes mer som ett protjekt än kul att ta sig dit, vara där, gå hem. Kom hem vid ett tiden, barnen trötta, och jag helt utmattad. Blev pasta, köttbullar, brokoly & blomkol till lunch, för orkade jag verkligen inte vara mera kreativ!

Efter en stund blandat bus och skrik hemma, somnade barnen och istället för att fixa allt som ska, måste fixas satt jag mig i ett hörn av soffan med massor av filtar och en bok som jag håller på att tugga mig igenom, med lite musik där råkade jag slumra till. Vaknade av att Matteo vaknade, och så var jag upptagen av att roa honom, som  hade en dag han ska vara uppe i famn varge sekund, och han såklart inte fixa allt.

Men dagen slutatde bra i alla fall, min faster kom över på kvällen, och vi hyrde film The reader - som jag länge väntat på att se, vi två skulle sett den på bio men blev aldrig av. Jag hade nog lite högre förväntningar, men det var en fin berättelse, lite jobbig att se, tragisk, grät en skvätt. Men sån e jag, känslig när det kommer till filmer. Riktigt mysig kväll blev det med massor av tända ljus och bullat upp med varma mackor och te i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0