Gravid kilorna!

När jag var gravid med baby gick jag upp mer än 15 kg, slutade väga mig då. Men det mesta var bara en stor mage, kom fortfarande hela graviditeten i mina vanliga jeans, vägrade köpa mammakläder. Så gick runt med uppknäpta byxor och långa tröjor ända till 40+6.

Men efter graviditeten rasade kg av mig fort som bara den! Gravidmagen och svullnaden, slappheten efteråt försvann på drygt bara en vecka. Och fortsatte i samma takt. Kom aldrig riktigt ner till min vikt som jag hade innan, men bara ett par kilon ifrån. Och har bilder på när baby drygt är 2 månader, hade då mer magmuskler än vad jag någonsin haft.

Hur gjorde jag då? Absolut ingenting!! Trännade inte, ändrade inte kosten. Nada! Köpte hem ett pilates kit för att jag tänkte att jag skulle träna, provade det halft en gång. Jag är nog den sämsta människan på att hålla tränning eller diet. Har absolut ingen vad heter det, självdissiplin...

Har aldrig tidigare trännat, provat någon gång när jag var yngre, tänkte jag ska börja, men sen aldrig blev av. Men har aldrig behöft det heller! Inte jätte bra självförtroende vad gäller utsende, men alltid nöjd över min kropp. Jag och Stefan köpte ett gymkort tillsammans precis innan jag fick veta att jag väntade Matteo. Gick två gånger, sen var min ursäkt att jag var gravid!

Men denna gång, gick jag också upp lite mer än dessa 15 kg. Men efter den svullnade gravid magen försvann stannade kilona att rasa. Sen dess har jag ståt stilla i vikt, kanske också gått upp lite? Samma sak denna gång, vägrade köpa mammakläder, men fettet la sig överallt, fick envisas med att kläma i mig mina jeans över låren på slutet. Och kan fortfarande bara komma i 4 par av jeansen, och jag har mer än 20 par i garderoben.

Så nu vet jag att jag behöver mer än tur denna gång! Visst jag är fortfarande small, lite trött på att höra andra, du är small... bla bla. Ja, jag vet, men jag är inte som innan! Vill kunna komma i alla mina kläder igen så att de sitter snyggt. Även fast jag är helt normal viktig och kan ytligare gå upp några kg till så vill jag ha tillbaka min kropp! Den känslan att man går runt i någon annans kropp, inte är sig själv.

Men lovade mig själv att inte börja hårdtränna och absolut inte någon diet så länge jag ammar! Så kan man ju börja lite smått, vi har verkligen unnat oss på sisstonde, kan inte bara skylla på gravditeten!! Så ska börja med att gå till gymet idag, kanske blir av någon gång i månaden bara för att känna att man gör något mer än vänta på att kilorna ska gå av.. Nu står vågen på 56 kg, minst ner 10, sakta men säkert..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0