Har hänt!

Okej, nu är det dag 3 och sissta kuren (medecinen) slutar värka idag runt 3 tiden, fick den vid tre igår och den värkar i 24 timmar. Jag hoppas och ber att han blir bra, att han inte behöver någon mer sen (han får såna bivärkningar), men ett åter besök hos läkaren måste det bli. Kommer ringa och få tag i barnläkaren vi träffades i onsdags, jag vill ha samma, inte någon ny idiot (som det blev precis innan vi blev utskrivna, som inte vet vad den snackar om.) Både jag och Stefan var super nöjda med honom, han var väldigt noga och duktig, kändes tryggt. (Jag brukar aldrig vara nöjd med läkare annars.)

Vad som har hänt, händer, ja det vet vi inte själv riktigt! Men detta vet vi, natten till onsdagen fick vår lillfis krupp ( eller falsk krupp som det heter idag). Det var väldigt läskigt, vår första reaktion var att han har blivit jätte sjuk, hans lungor lät helt sönderrivna och en hemsk hosta. ( Så jag ville absolut inte gå ut med honom, fick veta sen att det bästa mot krupp är frisk luft.) På morgonen ringde jag vårdguiden, och de hörde direkt över telen att det var krupp, så det var bara att åka in. På vägen till sjukan blev han mycket bättre = frisk luft!

Väl där konstaterade man att han hade/har krupp, antagligen barn astma och en lindrig förkylning=väldigt snorig och täppt. Han fick först adrenalin-inhalationsbehandling men den hjälpte inte alls, sedan fick han lite starkare Astma-medecin som efter ett par doser, lättade på hans andning ( men blev inte helt bra.) Blev hemskikade efter en dos kortison och med oss lite hem, med tips om hur vi skulle göra allt lättare för honom. Skulle avvakta och se hur det blev efter sissta dosen kortison (som tar slut idag) och återkomma innan om han fick feber eller att det blev värre igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0