Helgen!

Helgen har faktiskt varit väldigt bra, många plus poäng har den fått. Lillfisen har blivit  (nästan) helt frisk, han har varit super duper glad, skönt att ha honom tillbaka, som vanligt. (tror han mår mycket bättre utan bivärkningar av medecinen.) Fredagsmys blev det här hemma med dexter box, första säsongen och hela lilla familjen nedbäddad tillsammans i soffa. Skönt, behövde vi!

Lördagen jobbade jag på dagen, på den årliga julserveringen i fest våningen, gamla stan. Och om man inte haft julkänsla innan fick man den absolut då! Det var faktiskt väldigt roligt att jobba, jätte kul, trodde jag inte när jag gick på morgonen ifrån barnen med ångest, men såklart var det helt underbart att komma hem till älsklingen och våra små igen.

Lördagskvällen blev väldigt trevlig, Nico och hans tjej kom upp till oss här i sthlm, vi och barnen gick ut och åt, drack lite. Sedan fortsatte kvällen hemma hos oss, blev väldigt sent, mitt i natten. Så förvånad att jag kom upp till jobbet i morse, men jobbade bara ett par timmar, var hemma strax efter 12 tiden igen. ( Vi har bestämmt att vi ska till Nico & tjejen i Eskelstuna i juldagarna. Ska bli skoj och skönt att komma bort lite.)

Och idag är det första advent, pappa och faster har varit här på besök. Fram med glöggen, lussebullar, pepparkakorna, skumtomtarna och självklart julmusten. Otroligt mysigt blev det här hemma idag när vi tog fram julgardinerna, kuddarna, och lite av pyntet och alla ljus och lampor. Så otroligt skön stämning här hemma idag, kärlek i luften är det! (missade söndag-familjemidagen, för baby är lite febrig, men skönt att vara hemma lite, och blir antagligen en hemma dag för oss imorgon.) NU ska vi fortsätta vårat dexter maraton, och gosa i soffan. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0