Det här med napp!

Stefan har alltid velat ha en napp bebis, och denna gång trodde vi att han skulle få som han ville. När baby var liten så vägrade jag ge henne napp, finns ett tillfälle hon hade napp, det var en hamarbynapp Stefan hade köpte och hon fick den bara för att han skulle få ett foto med sin flicka med den i mun. Sött var det! Och hon somnade i vagnen men den i mun, men sen fick det räcka. Jag ville inte ge min flicka något som vi gör henne beroende av som man sen ska ta ifrån dem när det är dax att sluta tycker vi. Sen såg jag det som ett medel som föräldrar använde att få tyst på barnen. Min åsikt var ju att de skriker när de vill något, då stoppar folk nappar i munen på dem. Tänkte för mig var ett altenativ att om de börjar suga på tummen, får de nappen istället, då är det ett behov de behöver och dessutom är napp lättare att ta bort, använja än tumme, men baby sög aldrig på tummen så varför då ge henne en napp?

Men sen kom Matteo, och vilket sugbehov han hade. Han suger tag på allt som kommer nära hans lilla mun. Så där satt han vår lillfis i mammas famn och snutta på mammas tuttar som de vore två stora nappar. Fick i sig aldelles för mycket mat, vilket ledde till att han blev en liten spygris. Så ja denna gång trodde vi Stefan skulle få som han ville, en liten napp bebis. Men icke sa nicke. Lillfisen suger på allt, snuttar på tutte, fingrar, hela handen pressar han i munen ibland, och allt han lyckas dra åt sig till sin lilla mun hamnar där. Tror han har något i mun minst 99 procent av dygnet! Så ja med hans lilla, eller rättare sagt stora sugbehov, köpte vi en napp. Som blev till en annan napp, en ytligare annan napp, annat matrial, annan form, men nej napp det var inget han ville ha! Han spotade ut, spotade opch spotade, har gått några få gånger att man lyckas lura i han dem när han ska sova på dagen istället för att hänga vid mammas tutte, men oftast hänger han där ändå. Så vad ska man göra med vår lilla kille och hans stora behov? Pappa skaffa fejkbröst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0