Höst, vintertid!

När jag vaknade imorse snöade det för fullt utanför fönstret. Min första tanke var vad hände med hösten, försvann den över natten. Det är ju bara mitten på oktober. Jag brukar älska varge år när hösten kommer, färgerna, höstluften är så skön att promenera i med något varmt i handen. Ja det är något speciel känsla över hösten. Sen vintertiden brukar jag tycka allt är så mysigt. Älskar att baka, pynta, gå på julmarknader, åka sidor, pulka, ja allt som hör där till! Och specielt hur allt brukar lukta som tillexempel pepparkaksdeg eller nejlikor i apelsiner. Men nu i år, känner jag mig lite deppig över att det redan är höst, vinter. Specielt så kallt det var i går, när det biter i kinderna. Får lite ångest över allt påklädning m overoller och allt slask. Kanske för det kan redan vara ett projekt att få på alla kläderna och allt för att gå ut, så ska man packa på sig ännu mer sen. Känner mig lite stressad för det är redan så mycket på gång, tiden rinner redan iväg och det är så mycket jag vill göra dessa årstider med familjen. Så mycket som måste handlas, planeras och fixas, känner mig väl lite stressad hur man ska hinna allt när tiden bara försvinner. Men jag får se lite posetivt istället, slappna av lite, tänka på allt mysigt och fint vi ska göra i år som familj. För för mig handlar höst, vinter, julen om kärlek, familjen, stunder tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0