Matlagning på torsdagskväll!

När älsklingen kom hem sov fortfarande våra två små, så vi snabbade oss in i sovrummet, och hade lite vuxenskoj. Man får ta alla små chanser man får när man är småbarnsförälder, eller rättare tvåbarnsförälder! Man tänker oftast att man ska hålla sig upp tills baby somnat, men det blir oftast inte så, man dekar då själv.

5 min senare, knackade pappa på dörren och Matteo vaknade. Han fick bada lite med Stefan medans vi började med matlagningen här hemma. Och man hörde hans lilla skratta ända ut i köket, så han var super nöjd att få plaska en liten stund. Sen ville han ha tutten förstårs, och Stefan smet ut med baby och lekte.

Jag är inte så kunnig när det gäller matlagning, jag är duktig på det jag kan. Men fantasin räcker inte långt, och jag hatar att stå och läsa resept. Men andra sidan älskar jag att laga mat och baka när det går bra. Så som tur är har jag en jätte snäll pappa som är kock. Så vi har bestämmt att ses en gång i veckan och laga mat tillsammans. Ska bli jätte trevligt, är jätte kul!

Denna gång blev det persilje järpar, färsbiffar med feta & tomater och färsbiffar med vitlök & sambolek. Gott gott!  Sen gjorde vi lite ratatoulli till Stefan eftersom han är vego. Det va bus enkelt ju! Att jag inte testat det förut, har aldrig tänkt tanken, tog typ två min sen fick det stå och putra själv lite på spisen.

Så nu är frysen full med mat som vi lagat, och sen innan. Den är så proppad att går nästan inte att öppna den. Men så otroligt skönt att kunna göra så, alla dessa matlådor, luncher och middagar. Man har inte alltid tid eller lust att stå och laga mat flera timmar om dagen, när man har småbarn. Så skönt att bara ta fram och värma, och fy för halvfabrikat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0