Vi är ett par, vi sitter inte ihop!

Ikväll ska Stefan på födelsedagsfest, vi var båda bjudna men jag tackar och hoppar över. Ska ha lite trevligt på eget håll istället, sen har jag inte lust att lämna bort barnen, är så mycket som händer framöver då vi ska ha barnvakt. Ibland är det sånt tjat att man ska följa med på allting, spec när jag var på smällen skulle man me överallt. Men vad fan då för, kunde ju inte ens dricka så varför skulle man med och sitta på ett hak o dricka öl för? Själv ville jag hellre sitta hemma med baby och ha mysig kväll, så jag väljer att vara hemma dessa gånger. Bara för man är ett par så bettyder inte det att man sitter ihop och ska göra allt tillsammans. Tror snarare det är bättre att få göra lite saker på egen hand ibland. Tycker de är super mysigt med par middag, dubbeldejter men det är en helt annan femma. Man bor fan ihop och gör allt tillsammans, till och med borstar tänderna ihop. Då tycker jag att det är super vikigt att få göra lite saker själv ibland. Skönt att komma ifrån lite. Man måste ta sig tid för sig själv och sina vänner. Spec när man har småbarn och inte kan,vill springa ut varge helg. Vill inte bli ett av de paren som vaknar upp en dag, och har allt gemensamt, till och med samma vänner. Inte ha någon själv att sitta och snacka skit med och komma bort. Så älskling låt mig få sakna dig mer än bara när du är på jobbet, ikväll och få bli lite sotis över några glass vin att du dricker öl på tjejkalas ;) Att få sakna lagom mängd är nyttigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0