Vill lära mig bli en bättre mamma varge dag!

Det här är en otrolig resa vi har börjat på tillsammans, som föräldrar, som familj! Den är mäktig, underbar men också tuff. Och dessa små barns år är de bästa som finns, allt vi gör lägger grunden för våra barn. Varge liten grej påvärkar de små liven som har redan så många intryk av världen omkring dem att smälta, bearbeta och ta in.

Varge dag är olik, och tiden rinner iväg ibland utan att man ens hinner tänka. Och jag vill kunna se tillbaka dessa år, bara minas glädje och känna känslan av att vi lyckades bra, vi gjorde det bästa vi kunde! För man kan alltid göra lite bättre än man tror, man kan puscha sig lite mer, försöka lite hårdare..

Så jag vill lära mig bli en bättre mamma, varge dag. Jag vet att jag är bra, men jag kan bli bättre. Så jag läser en super bra bok just nu, "Uppfostran utan gråt". Den är väldigt enkel upplagd och lättläst, och har tips i om hur man hanterar olika situationer, alla åldrar.

Jag vet att man inte blir någon super mamma av att läsa böcker, men det känns bättre. Det står väldigt enkala saker i som man egentligen vet, men det får en att tänka på dem också. Man får en sån "aaa juste" känsla när man läser. Och varge dag övar man tålamodet, och att läsa om kapitel om vad ens barn har för period, ålder just nu får en att se saker på ett annat sätt ibland, man får ett lugn.

Så även om det inte får mig att bli en super mamma, hjälper det mig i tuffa situationer, får bättre tålamod. Som tex när baby blir så där riktigt arg ibland, tänker jag på "Att prata för döva öron är menningslös, och gråt täpper till barns öron. Så trösta och vänta alltid tills de lungat ner sig innan man rättar dem. Annars lyssnar de inte och då blir man lätt frustrerad."

Så nu läser jag för jag ska tänka till lite, lite extra, bli bättre, jag över på att bli en bättre mamma, för jag vill bli den bästa mamma plus lite till för mina älskade små barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0