Måndag!

Urk, på måndagar måste vi gå upp tidigt, eller egentligen inte tidigt med kl 8 men för oss är det att ställa väckarklockan. Och det tycker jag inte om när klockan ringer, men det är dags för öppna förskolan på måndagar. På med kläderna och iväg, tur att den bara ligger över gatan. Men vilken fart det var på baby idag, hon hade verkligen skoj men vi missade sångstunden denna gång för var tvungen att åka på nästa grej.

Möte upp mormor i gullmars som passade Alexandra medan jag gick på babymöte. Ja bvc fixade ihop ett gäng med mammor i årsta som är omföderskor och födde barn nu i början av sommaren. De bokade ett rum åt oss att starta i, att få sitta och snacka lite, lära känna varandra och sen får vi träffas på privat hand. Skönt att ha någonstans att komma och prata med andra som har två småbarn om allt och umgås. Men det är bara jag som är hemma med båda två, alexandra var också välkomen med men hon fick passa på att leka med mormor istället, o de var skönt att få lite egen tid med Matteo med. Nu har vi setts tre måndagar i rad o nästa gång ska vi ses själva, ska bli skoj. Men som tur bytte vi dag till torsdag som passar bättre för då krockar det inte med öppna förskolan. På eftermiddagen träffade jag upp Anna i gamla stan och gick och åt en sen lunch innan vi åkte hem till pappsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0