Söndag!

Idag gick hela familje upp tidigt, fast det är söndag och då ska man ju ha sovmorgon. Men det var skönt ändå, då är dagen så mycket längre ju. Här på årsta torg finns ett super mysigt litet cafe men med en stor servering som har på söndagar after n, alltså scone buffe med massa frukt och cafe o te så klart. Så idag gjorde morfar (pappa) och min faster oss sälskap där. Och det var super gott, ska ner imorgon och köpa deras marmelader, väldigt smaskiga till nybakta scone, är ju superlätt att göra hemma också. Men det var myssigt med frukost buffe, känns lite lyxigt sådär. Sen kom stefans mamma förbi också, och efter vi mumsat klart tog vi hela gänget en promenad ner till en av parkerna i årsta och hängde där, lekte o busa med Alexandra och snacka skit om allt möjligt, trevlig dag ute i sköna vädret. Och Kom hem till  en sen middagen och sen har det inte blivit så mycket mer, Alexandra har varit väldigt road idag och busat extra mycket så hon var helt färdig när vi kom hem och somna tidigt idag. Och lilla Matteo sover också, och snarkar så där gulligt. Mamma ringde nyss och sa att jag skulle mejla över min önskelista, men jag har ju ingen än, typ. Jag vet inte riktigt vad jag önskar mig, vet massor jag vill köpa och ha till barnen, men nu ska man ju tänka på sig själv. Ett par as snygga guld örhängen, peace tröja från granit, nya adidas tröjan, ja det är allt jag kommit på än så länge.. så nu måste jag tänka lite till... är någon film på tv 1000 som är inspelad i fiskis och handlar om det dessutom, heter till och med fischy. Ingen anning vad det är, men konstigt att se fiskis på tv. Väcker en del gamla minen, som tex mitt och stefans första möte, och tid tillsammans ;). Nej nu ska jag till älsklingen i soffan o ta reda på vad detta är för film. God natt allt folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0